Cada vegada és menys necessari explicar què és
un codi Quick Response (QR) ja que aquest comença a ser conegut de forma àmplia
en el món occidental i ha passat a ser utilitzat per varies disciplines,
diferents entre elles. Començaren sent un sistema de registre en el món
automobilístic japonés i avui els codis QR no només s'utilitzen per
l'administració d'inventaris en una gran varietat d'indústries o per fer la
vida més fàcil al consumidor, sinó que també són emprats en el món de la
publicitat i la comunicació corporativa com una eina per a la creativitat.
Un bon exemple d’això fou la campanya llençada
per Mc Donald’s per celebrar el seu 30è aniversari. La multinacional de menjar
ràpid Mc donald’s ha destacat des de sempre per les seves campanyes publicitaries,
d’allò més creatives. Com dèiem, una de les més interessants va ser la campanya
que va llençar el passat setembre en commemoració del seu 30è aniversari.
Mc Donald’s va deixar-se aconsellar pels
millors publicistes del país, que van combinar 3 de les més actuals tècniques
publicitàries i aplicacions: l’street marketing, el mapping i la publicitat amb
codis interactius QR. Es van situar a la Plaça Callao de Madrid i, sobre una façana,
van projectar la imatge d’un pastís d’aniversari amb unes espelmes. A tots els
que passaven per allà, se’ls animava a escanejar el codi QR creat especialment
per a que bufèssin les espelmes utilitzant el seu telèfon mòbil.
El més adient seria veure el video. Aquí el
teniu per poder-lo gaudir:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada