dimecres, 23 de maig del 2012

L’èxit de Tipp-Ex


La marca Tipp-Ex i l’agència Buzzman han trencat motlles. Qui no coneix ja el seu nou spot interactiu en el que un os i un caçador celebren l’aniversari del primer? Ha passat per totes les mans (gràcies als iPads, sovint en sentit literal) i ha format part de moltes de les converses que s’han tingut durant els últims dos mesos. Però, com han aconseguit els de l’agència Buzzman arribar a aquests nivells d’originalitat?

Doncs, bàsicament, pel fet que han començat de zero i no han intentat adaptar allò que havien après en èpoques passades. M’explicaré: amb la nova era de la publicitat interactiva han estat molts els que han comès l’error d’aplicar aquells paràmetres de la publicitat convencional que els havien estat de gran ajuda fins ara. Ara bé, la realitat ens diu que aquesta “adaptació” pot resultar molt defectuosa.

De la mateixa manera que una campanya com la de Tipp-Ex ens desperta els nostres instints més profunds perquè ens emociona, altres campanyes interactives passen “sense pena ni glòria” pels nostres ulls. Un exemple podria ser l’spot interactiu del Twizy de Renault, sense desmerèixer la marca ni l’agència que ho ha dut a terme.
En definitiva, els publicistes hauran de posar-se les piles si volen seguir sent punters en la nova era interactiva. I per a fer-ho, hauran de començar de zero i mirar les marques i els targets amb uns altres ulls, així com també parlar amb un altre llenguatge. 

El que era vàlid fins ara potser deixarà de ser-ho en un futur no molt llunyà.

Pels que encara no hagueu disfrutat amb Tipp-Ex:



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada