La marca Tipp-Ex i l’agència
Buzzman han trencat motlles. Qui no coneix ja el seu nou spot interactiu en el
que un os i un caçador celebren l’aniversari del primer? Ha passat per totes
les mans (gràcies als iPads, sovint en sentit literal) i ha format part de
moltes de les converses que s’han tingut durant els últims dos mesos. Però, com
han aconseguit els de l’agència Buzzman arribar a aquests nivells d’originalitat?
Doncs, bàsicament, pel
fet que han començat de zero i no han intentat adaptar allò que havien après en
èpoques passades. M’explicaré: amb la nova era de la publicitat interactiva han
estat molts els que han comès l’error d’aplicar aquells paràmetres de la
publicitat convencional que els havien estat de gran ajuda fins ara. Ara bé, la
realitat ens diu que aquesta “adaptació” pot resultar molt defectuosa.
De la mateixa manera que
una campanya com la de Tipp-Ex ens desperta els nostres instints més profunds
perquè ens emociona, altres campanyes interactives passen “sense pena ni glòria”
pels nostres ulls. Un exemple podria ser l’spot interactiu del Twizy de
Renault, sense desmerèixer la marca ni l’agència que ho ha dut a terme.
En definitiva, els
publicistes hauran de posar-se les piles si volen seguir sent punters en la
nova era interactiva. I per a fer-ho, hauran de començar de zero i mirar les
marques i els targets amb uns altres ulls, així com també parlar amb un altre
llenguatge.
El que era vàlid fins ara
potser deixarà de ser-ho en un futur no molt llunyà.
Pels que encara no hagueu disfrutat amb
Tipp-Ex:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada