1) Visiteu www.tv3.cat i contesteu a les següents
preguntes:
Què opineu de la incidència de la
crisi en les cadenes de televisió?
No podem dubtar que, a causa de la
crisi, s’ha produït una baixada estrepitosa de la inversió publicitària. La
mala situació econòmica és ja una realitat. El pressupost que, fins no fa massa,
les agències de mitjans destinaven majoritàriament a la televisió ha passat a
usar-se en l’àmbit d’internet, és a dir, en la publicitat online. De fet, la
realitat online ha crescut tant que moltes cadenes han optat per invertir en
plataformas de tv online, creant així un nou espai a on invertir en publicitat
per a les agències de planificació de mitjans i, en definitiva, els anunciants.
La crisi, però, no és l’única culpable
de la situació complicada que viuen ara per ara les cadenes. Em refereixo al
fet que l’eclosió de la TDT també ha contribuït a tots aquests canvis. Amb la
televisió digital terrestre s’ha multiplicat l’oferta de cadenes i, en conseqüència,
s’ha fragmentat l’audiència: per una banda, les audiència de cada cadena són més
redundes del que solien ser i, per l’altra, el target o públic objectiu ha
quedat molt definit.
Creieu que aquesta conjuntura pot
donar lloc a noves possibilitats publicitàries?
Com ja avançava a l’inici d’aquest
post, aquesta nova conjuntara ha donat lloc a nous tipus de publicitat: la
publicitat online. Aquest tipus de publicitat permet als anunciants invertir menys
diners, a més de fragmentar el target és clar. La publicitat online és molt
interessant, a més a més, perquè permet la interactivitat (la
bidireccionalitat) amb el target.
Visiteu La web de TV3 www.tv3.cat Creieu que estem només
davant d’una web periodística, d’un suport publicitari o d’una web corporativa?
Des del meu punt de vista, crec que
ens trobem devant d’una web periodística, d’un suport publicitari i d’una web corporativa.
Són les tres coses en una i es troben distribuïdes de tal forma que treballen
en col·laboració per a oferir un bon servei a l’usuari.
Veiem que la web incorpora emissions
dels programes de la televisió i que cada vídeo incorpora publicitat. Creieu
que se’n treu tot el profit de la interactivitat en la publicitat que veieu als
vídeos de TV3.CAT?
De cap manera se’n treu tot el profit.
El problema, segons el meu punt de vista, és que se seguéis utilitzant la
publicitat com se solia usar amb la televisió convencional. Segueixen sent spot
que “tallen el rotllo” a l’espectador, que el molesten quan ell vol veure un
programa o serie determinat. A més, no són interactius, no permeten que
existeixi bidireccionalitat. Això no és post-publicitat, no ens enganyem.
2) Visiteu:
Expliqueu breument què creieu que pot
aportar al panorama actual de la televisió digital i en especial a la
publicitat Youtube.com i Youtube Live (emissions en directe)
Youtube.com i en concret Youtube Live serà
una nova forma de veure la televisió. L’espectador podrà escollir el que voldrà
veure i no veure el que hi ha. Podrà elegir i ser selectiu, podrà crear el seu
propi menú televisiu. Això contribuirà, segurament, a que el consum televisiu
sigui cada vegada més unipersonal (tendència que ja hem anat veient durant els últims
anys amb el fet de tenir una televisió per cada membre de la família). Respecte
la publicitat, no hi ha dubte que aquest fet generarà un espai més a on
invertir en publicitat (una nova plataforma dins la lluita pels anunciants) i
contribuirà en la segmentació del target.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada